Op woensdagnamiddag werd de laatste sessie van de 4H Spa Prologue test afgewerkt en nadat Comtoyou Racing een Audi bovenaan de tabellen zette in de drie eerste sessies, was het nu de beurt aan Porsche. Beter zelfs het Duitse merk legde beslag op de drie eerste plaatsen. De snelste chrono was voor de Rutronik Racing Porsche 911 GT3 R #96 met een ronde in 2:16.875. Daarna volgden de Grove Racing Porsche #23 en de Herberth Motorsport Porsche #91.
Lees meer: 24H Spa Prologue test: Porsche boven in laatste sessie
Na de Michelin Le Mans Cup was het ditmaal de beurt aan de European Le Mans Series in Barcelona om hun proloog richting het nieuwe seizoen, dat dit weekend van start gaat, af te werken. Twee Belgen waren van de partij met Tom Van Rompuy in de LMP2 Pro-Am en Alessio Picariello in LMGTE. Terwijl de Porschist zich toonde door goede tijden neer te zetten, kon de Antwerpenaar zich optrekken aan zijn eigen prestaties, maar algemeen heeft DKR Engineering nog heel wat werk voor de boeg.
Lees meer: Barcelona: ELMS Prologue gestart met Tom Van Rompuy en Alessio Picariello
Na de FIA WEC Prologue op het circuit van Sebring kunnen we al een eerste balans opmaken betreffende het aankomende World Endurance Championship. De ervaring die Toyota Gazoo Racing heeft opgedaan met de Hypercar vorig seizoen geeft het team (voorlopig) een voorsprong op de andere hypercar constructeurs die op Peugeot na debuteren in het kampioenschap. Het Japanse merk domineerde over de twee dagen en enkel Cadillac kon aanklampen. Bij de LMP2's start United Autosports het seizoen als favoriet, maar Team WRT ligt niet ver achter. Porsche was dan weer ongenaakbaar in de LMGTE Am klasse.
Lees meer: Sebring Prologue: Wie houdt Toyota van een nieuwe titel?
Al sinds zijn lancering onderscheidt de Toyota C-HR zich met zijn ontwerp. Nu is het tijd om de lat hoger te leggen. Met de nieuwe C-HR Prologue toont Toyota een realistisch voorproefje van hoe de C-SUV spannender en gedurfder kan zijn.
Het kan dus wel, een elektrische SUV bouwen die er gewoon strak uitziet. Elektrische auto’s zijn voor veel mensen even wennen. Wat dan vaak niet helpt is dat fabrikanten kiezen […]
Dit artikel Honda Prologue is een gelikte elektrische SUV verscheen eerst op Autoblog.nl.
Op het circuit van Sebring vond de eerste testdag van de Prologue van Het WEC plaats en het was een LMP2 bolide die de snelste tijd liet optekenen. Na een onweerachtige morgen was de zon terug voor de namiddagsessie waar Robert Kubica in de Oreca van Prema een chrono reed in 1:49.084. Daarmee was de LMP2 sneller dan alle Hypercars, de Alpine A480 klokte de tweede tijd op 0.126 seconde.
Lees meer: Prologue Sebring: Snelste tijd voor een LMP2
Vrijdag en zaterdag vond op het circuit van Paul Ricard een dertig uren durende testsessie plaats voor de deelnemers aan het WEC Super Season. Toyota bleek een maat te sterk voor zijn tegenstanders en op het einde van de tweede dag vatten beide TS050 Hybrid bolides post bovenaan de tabellen. De snelste niet hybride LMP1, de SMP Racing BR Engineering BR1 AER, moest 4.3 seconden toegeven op de tijd van de Toyota #8 die een ronde klokte in 1:32.662.
Op de omloop van Paul Ricad startte vrijdag de tweedaagse FIA WEC Prologue en de eerste van de twee testdagen werd gedomineerd door de beide Toyota TS050 Hybrid. De snelste tijd was voor de Toyota #8 in 1:32.662, de wagen #9 volgde op 1,9 seconden. De kloof met de niet-hybride LMP1?s was groot, de snelste van deze laatste groep wagens, de SMP Racing BR1 van Aleshin/Petrov, volgde al op 5,4 seconden.
35 wagens zullen begin april deelnemen aan de FIA WEC Prologue testdagen, die na Monza vorig jaar ditmaal weer plaatsvinden op het circuit van Paul Ricard. Slechts één wagen ontbreekt op het appel. Oreca is er namelijk niet in geslaagd om Rebellion Racing tijdig een tweede exemplaar van de nieuwe R13 te voorzien. Fernando Alonso zal er bij Toyota niet bijzijn wegens F1 verplichtingen, alsook de twee Japanse Toyota piloten die dan weerhouden zijn door deelname aan het Super GT kampioenschap.