Op woensdagnamiddag werd de laatste sessie van de 4H Spa Prologue test afgewerkt en nadat Comtoyou Racing een Audi bovenaan de tabellen zette in de drie eerste sessies, was het nu de beurt aan Porsche. Beter zelfs het Duitse merk legde beslag op de drie eerste plaatsen. De snelste chrono was voor de Rutronik Racing Porsche 911 GT3 R #96 met een ronde in 2:16.875. Daarna volgden de Grove Racing Porsche #23 en de Herberth Motorsport Porsche #91.
Lees meer: 24H Spa Prologue test: Porsche boven in laatste sessie
Dat is wat men een meer dan geslaagd debuut mag noemen! Op de beroemde Autodromo Nazionale di Monza wist Comtoyou Racing zich bij zijn allereerste wedstrijd in de Fanatec GT World Challenge Europe powered by AWS meteen te onderscheiden. Met een zevende plaats algemeen legde de Audi R8 LMS GT3 Evo II #21 van Max Hofer, Nicolas Baert en Maxime Soulet na de race over drie uur meteen ook beslag op de overwinning in de Gold Cup. Beter nog, Comtoyou Racing wist ook een duidelijke zege in de Silver Cup te behalen, dankzij de #12 van Finlay Hutchison, Loris Hezemans en Sam Dejonghe.
Lees meer: Comtoyou Racing wint bij zijn debuut in GT-racerij
Naast de VW Fun Cup en series als FIA WTCR en TCR Europe, waarin Comtoyou Racing reeds naam en faam vergaarde, start het team van Jean-Michel Baert in 2023 nu ook in de GT-racerij. Een grote sportieve nieuwigheid voor het Belgische team dat de volledige Fanatec GT World Challenge Europe zal afwerken. Daartoe worden deze winter drie Audi?s R8 LMS GT3 Evo II in de ateliers van Frameries klaargestoomd.
Lees meer: Comtoyou Racing debuteert volgend seizoen in Fanatec GT World Challenge Europe
Een bijzonder kleurrijk peloton van meer dan veertig wagens maakt zich klaar voor de aftrap van het nieuwe seizoen van de VW Fun Cup powered by Hankook. Laurent Van Laere, Benjamin De Cock, Gaetan Lancksweerd en Enzo Ferrari dragen hun steentje bij door de #290 Herock by Comtoyou te voorzien van prachtige nieuwe kleuren. De ambitie: de toppers uit de Fun-categorie uitdagen.
Lees meer: Een adembenemende nieuwe livery voor Herock by Comtoyou
Het moet eind deze maand in Sochi al goed fout lopen, wil Yann Ehrlacher er zijn WTCR-titel niet verlengen. De Elzasser heeft aan 24* punten genoeg om voor de tweede keer op rij tot kampioen gekroond te worden. De man zelf maakt nog amper fouten, de Lynk&Co 03 loopt als een trein en de samenwerking binnen het Cyan Racing-team verloopt optimaal. Een vaststelling die dit weekend ook geldt voor het Comtoyou Racing Audi Sport Team. Dat versierde in Adria met Vervisch, Magnus en Coronel drie podiumplaatsen en zag zowel Vervisch als het team in de onderscheiden rijders- en teamkampioenschappen naar de tweede plaats klimmen. Beide landgenoten benadrukten in de post race-interviews de goede verstandhouding binnen het Belgische team.
Lees meer: Adria: Comtoyou Racing: eendracht maakt macht
Zoals verwacht hebben FIA en WSR Ltd. op basis van de eerste twee WTCR-meetings en andere reeds verreden TCR-wedstrijden wijzigingen aangebracht aan de Balance of Performance. Uitzondering gemaakt voor Hyundai en Honda, twee constructeurs die in Marrakech en/of op de Hungaroring boven het lot uitstaken en ook elders successen boekten, wordt de rijhoogte van alle andere modellen uitgerust met een sequentiële schakelbak met 10 mm verlaagd, dit met onmiddellijke ingang. Alle wagens uitgerust met een DSG-bak zien hun rijhoogte dan weer met 20mm gereduceerd. De wijziging geldt sowieso voor de eerstvolgende WTCR-race op de Nürburgring maar evenzeer voor de TCR Europe en andere TCR-series die dit weekend aan de bak komen. Correct inschatten wat de impact is van deze maatregel is voer voor specialisten, reden waarom we aanklopten bij Kurt Mollekens, sportief directeur bij het Belgische Comtoyou Racing dat tot dusver een moeilijke seizoenstart kende. Samengevat ziet Mollekens de BoP-aanpassing voor het Audi-team eerder als een druppel op een bloedhete...remschijf.