NL / FR
2Link.be2You.be2News.be2Travel.beAdverteren
Hosting by combell
OverzichtHoogtepuntenLaatste nieuws
SportPC & InternetBinnenlandBuitenlandEconomieCultuurAuto / Motor
Beurzen

2News.be RSS Feed Als startpagina instellen Bij de favorieten plaatsen



Bronnen
Selecteer hieronder de nieuwsbron waarvan je het nieuws wilt bekijken.




Linkpartners
- Online Kranten
- ICT-update
- Actueel 24
- Bizar, Opmerkelijk nieuws
- Laatstenieuws.info
- Zoekhier.info
- Altijdactueel
- Stock-info


Advertenties

In de kijker
- Actieaanbieding.com
- Solden en kortingscodes
- Kortingscode voor Belgie
- Top3 Vlaamse datingsites
- Cursuswinkel Antwerpen




Youtube

2News.be / Trefwoorden / Youtube

Schutter kondigde zijn bloedbad aan op YouTube, maar FBI kon hem niet vinden
Donderdag, 21:00 Gazet v. Antwerpen

Had het bloedbad in Parkland woensdag vermeden kunnen worden? Schutter Nikolas Cruz zou namelijk zijn daad op voorhand aangekondigd hebben in een post op YouTube. De politie ging met die informatie aan de slag, maar geraakte uiteindelijk nergens.




300.000 YouTube-abonnees voor Lubach
13 Februari, 15:18 Emerce
Het YouYube-kanaal Zondag met Lubach heeft, twee jaar na de lancering, de mijlpaal van 300.000 abonnees bereikt.


YouTube Red naar honderd landen
13 Februari, 15:18 Emerce
De betaalde versie van YouTube, Red, komt beschikbaar in zeker honderd landen. Dat heeft Susan Wojcicki van YouTube bekend gemaakt op Recode?s Code Media congres.


Russische autoriteiten geven YouTube en Instagram ultimatum voor verwijderen video Navalny
13 Februari, 13:12 Volkskrant
De Russische autoriteiten hebben YouTube en Instagram tot woensdag de tijd gegeven om een video te verwijderen waarin oppositieleider Aleksej Navalny de Russische vicepremier Sergej Prichodko beschuldigt van corruptie. Ook andere verwijzingen naar het onderzoek van Navalny moeten worden gewist, anders worden de sites geblokkeerd. Navalny riep zijn aanhangers op de video zo veel mogelijk te verspre


YouTube gaat makers kwetsende video?s aanpakken
12 Februari, 13:30 Emerce
YouTube gaat makers van kwetsende video's harder aanpakken. Die krijgen geen gelegenheid meer om te verdienen aan advertenties. Ook wordt het kanaal minder goed vindbaar via de thuispagina of trendingtab.


20 miljoen dollar voor gedecentraliseerde YouTube
8 Februari, 09:54 Emerce
Het Amerikaanse bedrijf Lino heeft 20 miljoen dollar opgehaald bij de Chinese investeerder Zhenfund om een gedecentraliseerde YouTube te ontwikkelen met behulp van blockchaintechnologie.


Supermarktsoap Albert Heijn in het voorjaar bij YouTube
7 Februari, 06:18 Emerce
De eigen supermarktsoap die Albert Heijn aan het voorbereiden is voor YouTube, zal ergens in het voorjaar te zien zijn. Dat zegt woordvoerder Erik LŁckers op vragen van Emerce.


'Ouders zouden zich rot schrikken' van haatreacties op YouTube
6 Februari, 16:12 NOS nieuws

"Fuck je dikke moeder." "Ik wil je dood hebben." "Kanker op met je kankerbek."

Een greep uit de reacties die jonge youtubers krijgen op hun video's. "Zo grof, zulke scheldwoorden. Je krijgt een knoop in je maag", zegt Patricia Bolwerk van Stop Pesten Nu. "Je wordt er misselijk van. Krijgen ze dit elke dag te horen?"

Ja dus. Het NOS Jeugdjournaal ondervroeg dertien jonge youtubers met meer dan 20.000 volgers op hun kanaal naar hun ervaringen met nare reacties. Bijna allemaal hebben ze ermee te maken.

Een van hen is de 12-jarige Emma. Ze heeft meer dan 100.000 abonnees. "Ik krijg heel veel leuke reacties, de meeste zijn leuk. Maar ik krijg ook heel veel haatreacties."

Het NOS Jeugdjournaal maakte deze reportage over het onderwerp:

"Je ziet dat kinderen met populaire accounts op een gegeven moment in een fase komen dat andere mensen jaloers worden. Dat mondt uit in afgunst en uiteindelijk leidt het tot haatreacties", legt Bolwerk uit. "Zulke comments kunnen ertoe leiden dat kinderen erin gaan geloven. Zeker als een hatelijke opmerking veel likes krijgt."

Emma herkent dat. "Het zit me soms ook gewoon niet lekker, want elke dag haatreacties krijgen is gewoon niet leuk." Het maakt haar onzeker: "Dan sta ik voor de spiegel en denk ik: ben ik echt te dik? Ben ik echt lelijk?"

"Ik denk dat ouders zich rot zouden schrikken als ze voor de grap eens alle reacties lezen", zegt Bolwerk. "Ze zullen zich rot schrikken wat voor taal daar staat. Veel erger dan wat we buiten op straat horen."

Makkelijk gezegd, moeilijk verwijderd

Volgens Bolwerk zijn mensen, vaak kinderen, die zulke reacties plaatsen wel degelijk op de hoogte van wat ze doen. "Ze weten wel dat het naar of lullig is wat ze zeggen, maar dat mensen langdurig van slag kunnen zijn, daar staan ze niet bij stil." Als een reactie eenmaal is geplaatst, blijft die zichtbaar onder een video. "Het is snel en makkelijk geschreven, maar de reacties zijn moeilijk te verwijderen."

Youtubers die reacties zien waarvan ze van slag raken, kunnen het beste naar hun ouders stappen, of zelfs naar de politie. "Kinderen moeten daarom overal bewijsfoto's van maken. Van de teksten en van de gebruikers. Als het echt uit de hand loopt, kan je daarmee naar de politie stappen." Ook YouTube kan worden ingeschakeld. Die hebben de mogelijkheid om gebruikers te blokkeren.

Aangifte heeft Emma nog nooit gedaan, maar gebruikers blokkeren doet ze regelmatig. "Vaak denk ik: dit is dan misschien een rotopmerking, maar ik krijg gelukkig ook heel veel leuke reacties."

Vanavond om 19.00 uur meer over dit onderwerp in het NOS Jeugdjournaal op NPO 3




YouTube informeert kijkers in VS als nieuwsorganisaties overheidssteun krijgen
2 Februari, 18:06 Tweakers
YouTube voert in de VS een nieuwe functie in, waarmee het kijkers informeert als video's afkomstig zijn van nieuwsorganisaties die overheidssteun ontvangen. Het bedrijf wil gedurende dit jaar meer wijzigingen aanbrengen ten aanzien van nieuwsvideo's.


De tricks zijn van YouTube, de jumps van de trampoline
30 Januari, 02:24 Volkskrant
Niek van der Velden (17) is de jongste Nederlandse deelnemer aan de Winterspelen van Pyeongchang. Zijn achtergrond in het turnen helpt hem enorm bij het oefenen van sprongen, al ligt zo'n verleden een beetje gevoelig in de snowboardwereld. Ietwat overrompeld keek snowboarder Niek van der Velden maandag de zaal vol journalisten in. Hij zat zenuwachtig op een gele stoel in het gebouw van de ski- en


YouTube Gaming groeit harder dan Twitch
29 Januari, 12:54 Emerce
YouTube Gaming groeit volgens Streamlabs momenteel harder dan zijn rivaal Twitch van Amazon. Dit laatste gamingkanaal is wel groter, maar YouTube groeide vorig jaar 343 procent tegen 197 procent voor Twitch.


Blizzard spoort regelovertredende Overwatch-spelers op via onder andere YouTube
27 Januari, 14:30 Tweakers
Blizzard spoort proactief regelovertredende Overwatch-spelers op via sociale media als YouTube en legt soms sancties op voordat de speler in kwestie via het ingame-systeem aangegeven wordt door andere spelers.


Advertenties YouTube-pagina's draaiden tijdelijk coinminers
27 Januari, 13:18 Tweakers
YouTube heeft in bepaalde landen advertenties vertoond die achter de schermen aan cryptojacking doen. De 'advertenties' namen 80 procent van de rekenkracht van een cpu in en draaiden zolang de YouTube-pagina open was.


YouTube stelt team samen om ongewenste content sneller te ontdekken
20 Januari, 12:36 Tweakers
YouTube komt met de zogenaamde Intelligence Desk, een team van mensen dat de taak krijgt om ongewenste video's sneller te herkennen en te verwijderen van de site. Er wordt data van Google gebruikt, maar ook informatie die door de community wordt verstrekt.


Wastabletten eten: YouTube verwijdert video's van gevaarlijke rage
19 Januari, 05:18 NOS nieuws

YouTube heeft video's verwijderd waarin mensen wasmiddelpods opeten. Het eten van de pods, wat gevaarlijk is voor de gezondheid, lijkt een rage te zijn onder sociale mediagebruikers.

Bij de zogenoemde 'Tide Pod Challenge' is het de bedoeling dat je een hap neemt van capsules met daarin vloeibaar wasmiddel. Vooral veel tieners zetten video's online waarin ze de pods in hun mond stoppen en het wasmiddel drinken.

"De richtlijnen van YouTube verbieden inhoud die is bedoeld om aan te zetten tot gevaarlijke activiteiten, die een groot risico op fysieke schade met zich meebrengen", zei een woordvoerder tegen CNN. "Het veroorzaken van zelfverwonding staan we niet toe. Beelden ervan worden verwijderd zodra we ze tegenkomen." Ook op Facebook en Instagram zijn video's van de rage verwijderd.

De rage, vernoemd naar het bekende Amerikaanse wasmiddelmerk Tide, begon als grap. De wastabletten zouden eruit zien als snoepjes.

De grap leidde vervolgens tot een uitdaging onder tieners: stop het tablet in je mond en wacht tot het plastic omhulsel is opgelost. Spuug daarna de inhoud net op tijd weer uit.

Artsen en zeepmiddelfabrikanten waarschuwden eerder al voor de gevaren. Naast misselijkheid en braken kunnen de capsules ook ademhalingsproblemen veroorzaken.

Het bedrijf achter Tide, Procter & Gamble, heeft ook een waarschuwing afgegeven. "Onze wasmiddeltabletten zijn zeer geconcentreerd en zijn bedoeld om kleren mee te wassen." De capsules moeten alleen worden gebruikt om kleding mee te reinigen, gaat het bedrijf verder. "Er mag niet mee worden gespeeld, in welke omstandigheid ook, zelfs als het als grap is bedoeld."

Het bedrijf maakt een video om de gevaren te benadrukken.




YouTube scherpt advertentieregels aan
17 Januari, 10:24 Emerce
Verdienen aan YouTube kanalen is alweer ingewikkelder geworden. Om in aanmerking te komen voor reclame-inkomsten, moet in het afgelopen jaar minimaal 4000 uur zijn gekeken. Daarnaast moet een kanaal minstens duizend abonnees hebben.


Geld verdienen met YouTube? De drempel wordt hoger
17 Januari, 09:30 NOS nieuws

YouTube gaat de regels om geld te kunnen verdienen aan video?s aanscherpen. Dat heeft gevolgen voor bijvoorbeeld beginnende videomakers. De maatregelen volgen na een controverse rond YouTube-ster Logan Paul, die een video opnam in een zelfmoordbos in Japan.

Wie vandaag een kanaal opent, krijgt twaalf maanden de tijd om in totaal 4000 uur keer bekeken te zijn. Dit was altijd 10.000 uur, maar daar zat geen tijdsperiode aan vast. Die maatregel bestond pas sinds april vorig jaar en wordt nu dus alweer aangescherpt. Daarnaast moet je minimaal 1000 abonnees hebben.

Videomakers die al actief zijn moeten op 20 februari aan deze eisen voldoen. Is dat niet het geval, dan kunnen ze geen geld meer verdienen en moeten ze dus wachten totdat ze weer aan de eisen voldoen.

Het platform erkent dat dit een "significant aantal kanalen" zal treffen. Maar, benadrukt YouTube, 99 procent van de eigenaren hiervan verdient minder dan 100 dollar per jaar en 90 procent zelfs minder dan 2,50 dollar in de laatste maand.

Hogere standaarden

YouTube geeft twee redenen op voor de verandering. De controverse rondom Logan Paul is de eerste. Vorige week besloot YouTube hem al uit 'Google Preferred' te halen, een kanaal dat adverteerders goede video?s garandeert en de makers meer oplevert.

Het platform wil dit soort incidenten in het vervolg voorkomen. "Deze hogere standaarden helpen ons voorkomen dat we geld verdienen aan ongepaste video?s." Ook hoopt YouTube andere videomakers meer ruimte te geven. "Met deze nieuwe eisen wordt het voor ons makkelijker om makers die een positieve bijdrage leveren te ontdekken en hen te helpen meer geld te verdienen."

Extremistische video's

Het Google Preferred-programma, waar Paul dus inzat, wordt daarnaast aangescherpt. Video?s die daarin verschijnen worden handmatig toegelaten, wat betekent dat er altijd een medewerker van YouTube is die bepaalt of de inhoud voldoet aan de eisen.

YouTube worstelt al geruime tijd met ongewenste video?s op het platform. Het begon in het voorjaar van 2017 met extremistische video?s die verschenen bij advertenties. Naar aanleiding daarvan besloten adverteerders hun reclames tijdelijk terug te trekken.

In het najaar ontstonden opnieuw problemen, dit keer door (schokkende) kindervideo?s, waarbij de reactiemogelijkheid werd misbruikt door pedoseksuelen. Ook toen haalden sommige merken hun reclames weg.




YouTube verhoogt voorwaarden voor verdienen van geld door uploaders
17 Januari, 09:00 Tweakers
YouTube heeft een verandering doorgevoerd in zijn Partner Program, waarmee uploaders geld kunnen verdienen met hun video's. Vanaf nu is er de voorwaarde van 1.000 abonnees en moeten bezoekers minimaal 4.000 uur hebben gekeken in de afgelopen twaalf maanden.


Verzekeraar Lloyd's is Youtube-avonturiers beu
15 Januari, 12:18 De Tijd
11:53 De Londense verzekeringsmarkt stapt naar de rechter om te vermijden dat waaghalzen haar bijna 100 meter hoge wolkenkrabber beklimmen.


YouTube breekt met Logan Paul na video in zelfmoordbos
11 Januari, 09:12 NOS nieuws

Het grootste videoplatform ter wereld stopt de samenwerking met YouTuber Logan Paul. Aanleiding is een video die hij eind vorig jaar plaatste, waarin hij te zien was in een zogeheten zelfmoordbos in Japan, waar hij grappen maakte over iemand die zichzelf van het leven had beroofd.

Paul is met 15 miljoen abonnees een grote ster op YouTube. Desondanks heeft het platform nu besloten hem uit een speciaal programma te halen, bedoeld voor adverteerders, waar alleen video's inzitten die aan zeer hoge standaarden voldoen. Dat is belangrijk voor reclamemakers, want zij willen niet worden geassocieerd met controversiŽle video's. Daarnaast heeft YouTube de productie stilgelegd van een film waar Paul een rol in heeft.

Met een aantal vrienden bezocht Paul het Aokigahara-bos, dat internationaal bekend staat als een populaire plek om zelfmoord te plegen. In de video, die door Paul op 1 januari offline is gehaald, zei iemand dat hij zichzelf niet goed voelde. Paul vroeg hem vervolgens of hij nooit naast een dode man had gestaan en lachte daarna. Ook werd het bewuste lijk met een aantal close-ups in beeld gebracht. Het gezicht was onherkenbaar gemaakt.

Reactie YouTube liet op zich wachten

Het duurde volgens critici erg lang voordat YouTube met duidelijke maatregelen kwam. Het bedrijf gaf wel al snel een algemene verklaring, waarin het dergelijke video?s veroordeelt en condoleances overbracht aan de nabestaanden van de man in kwestie.

Er werden echter geen maatregelen tegen Paul genomen, terwijl de commotie al op 2 januari een hoogtepunt bereikte, toen Logan Paul in een video ook zijn excuses aanbood. Toch had het bedrijf dus tot vannacht nodig om een besluit te nemen. Een woordvoerder zegt hierover dat het platform een "goed afgewogen beslissing wilde nemen met alle betrokkenen" en dat dit sneller doen "niet altijd beter is".

Het is niet de eerste keer dat YouTube na een controversiŽle video breekt met een populaire maker. Begin vorig jaar gebeurde hetzelfde met PewDiePie, een nog grotere artiest op het platform. Dat kwam toen door een reeks antisemitische video?s. Naast het videoplatform verscheurde ook Disney het contract van de videomaker.

Acht maanden later ging het overigens opnieuw mis bij PewDiePie, toen omdat hij het woord 'nigger' gebruikt. Daar bood hij toen snel zijn excuses voor aan.







Gerelateerde trefwoorden



Combell - hosting, webhosting domeinnaam
© 2000-2018 - 2link.be