NL / FR
2Link.be2You.be2News.be2Travel.beAdverteren
Hosting by combell
OverzichtHoogtepuntenLaatste nieuws
SportPC & InternetBinnenlandBuitenlandEconomieCultuurAuto / Motor
Beurzen

2News.be RSS Feed Als startpagina instellen Bij de favorieten plaatsen



Bronnen
Selecteer hieronder de nieuwsbron waarvan je het nieuws wilt bekijken.




Linkpartners
- Online Kranten
- ICT-update
- Actueel 24
- Bizar, Opmerkelijk nieuws
- Laatstenieuws.info
- Zoekhier.info
- Altijdactueel
- Stock-info


Advertenties

In de kijker
- Actieaanbieding.com
- Solden en kortingscodes
- Kortingscode voor Belgie
- Top3 Vlaamse datingsites
- Cursuswinkel Antwerpen




Media


Nederlandse media dagen Brussel na beschuldigingen nepnieuws
Dinsdag, 17:36 NOS nieuws

GeenStijl, The Post Online en De Persgroep hebben de Europese Commissie voor de rechter gesleept. Ze vinden dat zij ten onrechte worden bestempeld als verspreiders van desinformatie door East Stratcom Taskforce, een EU-afdeling die uiteindelijk onder Eurocommissaris Mogherini valt.

Ze eisen daarom een rectificatie. Het gaat om drie berichten, afkomstig van GeenStijl, The Post Online en De Gelderlander (waarvan De Persgroep eigenaar is). De mediabedrijven willen dat ieder verband met nepnieuws wordt verwijderd. Gebeurt dat niet, dan dreigen de media met dwangsommen van 20.000 euro per overtreding. De zaak dient op 14 maart in Amsterdam.

'Gelegenheidsargument'

Er is al langer een juridische strijd gaande tussen GeenStijl en Stratcom. De site eiste dat het bewuste bericht zou worden verwijderd en dat er een rectificatie zou worden geplaatst. Anders zouden er verdere juridische stappen worden ondernomen. Vervolgens besloot de EU-afdeling de beschuldigingen richting GeenStijl en The Post Online in te trekken.

Volgens de EU-afdeling hadden de berichten nooit op de site mogen komen en was een vertaalfout de reden van de vergissing. "Een gelegenheidsargument", zegt Jens van den Brink van advocatenkantoor Kennedy Van der Laan. "De hele redenering van de EU klopt gewoon niet", zei hij in het NPO Radio 1-programma Nieuws en Co.

Want de vertaalfout refereert volgens het advocatenkantoor alleen aan de tekst over de "latente fascistische onderstroom". Volgens het kantoor betekent dit dat "de EU Taskforce achter haar stelling blijft staan dat de overige beschuldigingen die aan de orde komen in het GeenStijl-artikel (...) nog altijd als 'desinforrnatie' worden beschouwd door de EU."

Dat geldt ook voor The Post Online, stellen de advocaten. Daarnaast wijst het kantoor erop dat het de site "vrij staat verslag te doen van wat er op een politieke bijeenkomst wordt uitgewisseld. Dat punt lijkt de EU nog altijd te miskennen. De EU Taskforce neemt ook niets terug van haar motivering om The Post Online als 'disinforming outlet' te bestempelen."

Buk-raket

In het geval van De Gelderlander gaat het om een verslag van een persconferentie van de bouwer van de Buk-raket, in reactie op het rapport over de ramp met vlucht MH17. Het kantoor benadrukt dat de krant zich de woorden van de fabrikant niet toe-eigent en dat het bericht daarnaast ook is overgenomen door andere media, terwijl die niet zijn beschuldigd van het verspreiden van desinformatie.

Net als bij de andere twee media is ook hier gevraagd om het verwijderen van het bericht en rectificatie. Aan beide verzoeken heeft de EU geen gehoor gegeven, schrijft Kennedy Van der Laan. Het bericht is nog altijd te vinden op de site. Daarnaast wordt De Gelderlander volgens het kantoor nu ook beschuldigd om herhaaldelijk pro-Kremlin-desinformatie te hebben verspreid.

De NOS heeft de Europese Commissie gevraagd om een reactie.




Staatssecretaris Philippe De Backer wijst leerlingen op gevaren van sociale media
Dinsdag, 11:00 Gazet v. Antwerpen
Staatssecretaris voor onder meer privacy Philippe De Backer (Open VLD) was dinsdagochtend te gast in het Sint-Michielscollege om er de leerlingen te wijzen op de gevaren van de sociale media.


Verzekeraars omarmen eindelijk sociale media
Maandag, 06:54 Emerce
Social heeft eindelijk zijn plek veroverd bij verzekeraars en krijgt daarmee de plek die het verdient. Dat zegt ITDS, een adviesbureau voor financiële dienstverleners, dat jaarlijks onderzoek doet naar de inzet van sociale media door verzekeraars.


DDMA vreest bloedbad Nederlandse media-industrie
Vrijdag, 06:54 Emerce
De branchevereniging voor data en marketing DDMA vreest dat de nieuwe ePrivacy Verordening een bloedbad zal opleveren voor de Nederlandse en Europese media-industrie. Minder inkomsten voor media leidt tot minder innovatie en zet Europa op achterstand.


De wondere wereld van sociale media
15 Februari, 18:36 Gazet v. Antwerpen

Open Vld organiseert op woensdag 21 februari in zaal Tighel een studie- en leeravond over sociale media, met aanvang om 20u. Het gaat vooral over Facebook en Instagram.




Belgische staatssecretaris voor Privacy wil 13 jaar als leeftijdsgrens voor sociale media
15 Februari, 10:30 Emerce
Kinderen zullen wettelijk gezien vanaf hun 13 jaar een profielpagina mogen hebben op sociale media. Daarvoor pleit de Belgische staatssecretaris voor Privacy Philippe De Backer (Open VLD). Hij gaat daarvoor een wetsontwerp indienen.


Bruna start campagne via sociale media in verband met jubileum
15 Februari, 09:54 Emerce
Boekhandel Bruna start een uitgebreide campagne via sociale kanalen met grote weggeefacties. Dit omdat de keten 150 jaar oud is.


THQ Nordic koopt Koch Media voor 121 miljoen euro
14 Februari, 12:06 Tweakers
De Zweedse uitgever THQ Nordic neemt de Duitse branchegenoot Koch Media over voor 121 miljoen euro. Koch is bekend van games als Saints Row, Dead Island en Metro, THQ Nordic van games als Darksiders.


Unilever keert sociale media de rug toe - of maakt in ieder geval goede sier met het dreigement
13 Februari, 22:48 Volkskrant
Dreigementen zouden als een vorm van nepnieuws kunnen worden gezien. Meestal wordt zelden de daad bij het woord gevoegd. Unilever maakte maandag mooie sier met het dreigement dat het niet meer op Facebook, YouTube en andere sociale media zal adverteren als die hun leven niet beteren. Het Brits-Nederlandse concern wil niet dat zijn merken (zoals Calvé, Dove, Knorr, Omo, Lipton) geassocieerd worden


Rusland spreekt van 'ongekende anti-Russische campagne in Nederlandse media'
13 Februari, 11:24 Volkskrant
Het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken stelt dat er sprake is van een 'ongekende anti-Russische campagne in de Nederlandse media'. Dat verklaart het ministerie in aanloop naar het geplande bezoek van minister Halbe Zijlstra aan Moskou op woensdag. In een verklaring op zijn site schrijft het ministerie dat de bilaterale verhoudingen 'overschaduwd' worden door de campagne. Het Russische min


Zijlstra mikpunt van spot op sociale media: #HalbeWasErbij
12 Februari, 18:36 NOS nieuws

De leugen van minister Zijlstra over zijn ontmoeting met Poetin leidt tot een golf van creativiteit op sociale media als Twitter. Onder de hashtag #HalbeWasErbij circuleren er foto's van historische gebeurtenissen, met het hoofd van de minister erin gefotoshopt.

Zo lijkt het alsof Zijlstra aanwezig was bij de moord op president Kennedy, de landing op D-Day en de val van de Berlijnse Muur. De leukste voorbeelden:




Commissariaat voor de Media: Online domein belangrijkste focuspunt
12 Februari, 11:42 Emerce
Het Commissariaat voor de Media legt komend jaar de focus van het toezicht op het online domein en de onafhankelijkheid van het media-aanbod. Dit staat in de Toezichtbrief die het Commissariaat voor de Media ieder jaar stuurt aan het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.


Center Parcs kiest daily dialogues voor social media advertising
12 Februari, 10:30 Emerce
Bureau daily dialogues uit Rotterdam is na een aanbestedingstraject door Center Parcs gekozen om diens social advertising te verzorgen in Nederland, België en Duitsland.


Unilever dreigt te stoppen met advertenties op sociale media
12 Februari, 12:00 NOS nieuws

Unilever dreigt te stoppen met adverteren op grote digitale platforms zoals Facebook en YouTube. Hoofd marketing Keith Weed maakt dat later vandaag bekend tijdens de Interactive Advertising Bureau conferentie in Californië, een jaarlijkse bijeenkomst die in het teken staat van digitale reclame.

In de geplande speech van Weed staat dat Unilever niet wil adverteren op platforms die niet genoeg doen om kinderen te beschermen en haat verspreiden.

Het wasmiddelenbedrijf is een van de grootste adverteerders ter wereld met een marketingbudget van 7,7 miljard euro. Het gebruikt nu haar macht om onder meer YouTube en Facebook te stimuleren om racistische en haatdragende content op te sporen en te weren. Google, eigenaar van YouTube, wilde niet reageren. Facebook was nog niet bereikbaar voor commentaar.

Niet de enige

YouTube heeft al een jaar af en aan problemen met adverteerders die zich tijdelijk terugtrekken vanwege ongewenste content. Een paar maanden terug besloten een aantal grote adverteerders, zoals snoepmaker Mars en sportmerk Adidas, hun advertenties op het videoplatform tijdelijk te pauzeren. De reclames van deze multinationals stonden naast video's waarin onder meer schaars geklede kinderen te zien waren en waar seksueel getinte reacties onder stonden.

Procter & Gamble, 's werelds grootste adverteerder, sneed vorig jaar flink in haar online marketingbudget. Volgens het bedrijf waren de online advertenties niet effectief genoeg en werd er onder meer geadverteerd op sites die vooral bezocht werden door robots.




Nederlandse media lanceren gezamenlijk reclameplatform
8 Februari, 11:06 Emerce
Nederlands grootste mediapartijen lanceren eind maart Buy-media.nl, een platform waar mediabureaus en adverteerders direct lokale reclameruimte premium en programmatic kunnen inkopen.


Voormalig Saab-eigenaar Victor Muller was 'loslippig' richting media, maar is vrijgesproken van oplichterij
6 Februari, 12:36 Volkskrant
Ondernemer Victor Muller is door het hoger gerechtshof in Zweden vrijgesproken voor oplichterij ten tijde van het faillissement van Saab. De voormalige directeur en mede-eigenaar van Saab werd door het Zweedse openbaar ministerie mede verantwoordelijk gehouden voor de ondergang van de Zweedse autofabrikant in 2011. Muller zou in de lente van dat jaar onder meer valse berichten in de media naar bui


Onderzoekers UAntwerpen: ?Jeugd moet kritisch kijken naar subtiele advertenties op sociale media?
5 Februari, 11:24 Gazet v. Antwerpen

Slechts één op de vier jongeren beseft dat sociale netwerksites persoonlijke informatie doorspelen aan bedrijven. Onderzoekers van de UAntwerpen lanceren daarom een filmpje om jongeren te laten nadenken over hun online gedrag.




?Marketing-investeringen reisbedrijven dit jaar gericht op mobiel en social media?
5 Februari, 11:06 Emerce
Travel marketeers gaan dit jaar vooral investeren in mobiele en social media-technologie. Dit blijkt uit onderzoek van Econsultancy en Adobe.


Vrouwen aan de top! Deze vrouwelijke celebs zijn het meest invloedrijk op sociale media
3 Februari, 13:12 Gazet v. Antwerpen
Vrouwelijke celebrities zoals Selena Gomez, Rihanna en Jennifer Lopez zijn de meest invloedrijke personen op sociale media. Dat hebben nieuwe statistieken van de nieuwszender NBC uitgewezen. Op de sociale media zijn het met andere woorden absoluut de vrouwen die de meeste volgers genereren én de meeste invloed uitoefenen.


Het houdt niet op: Liberty Media verandert starttijden F1
1 Februari, 19:30 AutoBlog
Toe maar, blijf dingen veranderen. Nadat er recentelijk al speculatie bestond over het mogelijk verschuiven van de starttijden van de Formule 1-races, brengt de sport het nieuws nu officieel naar buiten. De wedstrijden vangen voortaan tien minuten na het hele uur aan. De Formule 1 heeft samen met de FIA besloten om de starttijden van […]





Gerelateerde trefwoorden



Combell - hosting, webhosting domeinnaam
© 2000-2018 - 2link.be